Sailing Guide

Tivaski Zaliv

english
english
français
français
italiano
italiano
español
español

Tivaski Zaliv

Characteristics

Description

The middle bay of Boka Kotorska, is connected to Topaljski Zaliv by Kumborski Strait, a deep passage.
This bay is steep and rocky on its S side, but the NE and NW shores, which are backed by mountains, are low and cultivated.
Uvala Kukuljina and UvalaKrtole, separated from each other by a group of islands and a reef, lie in the SE part of this bay and are backed by the lowlands of the valley of Zupa.
The NW shore of the bay is fairlywell populated with several small towns, some of which are fronted by piers suitable for coasters.
The Naval Base of Tivat is situated along the E shore of the bay.
12/04/2011
Update
Jojo
La baie du milieu des Bouches du Kotor est reliée à Topaljski Zaliv par le détroit de Kumbborski qui est un passage profond.
Cette baie est escarpée et rocheuse au S, mais les rives N et NW sont basses et cultivées et se terminent par les montagnes.
Uvala Kukuljina et Uvala Krtole, séparées les unes des autres par un groupe d'îles et un récif, se trouvent dans la partie sud de cette baie et sont soutenues par les basses terres de la vallée de Zupa.
La rive nord-ouest de la baie est accueillante,l peuplée par plusieurs petites villes, dont certaines sont bordées de pontons appropriés pour les caboteurs.
La base navale de Tivat est située le long de la rive E de la baie.
12/04/2011
Update
Jojo
Exprimez vous

Localisation

To precisely geolocate this site. Update if necessary.